A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Rumos csokoládétorta csipke díszítéssel

2017. május 21. - bakeyoursmile

img_0042.PNG

Egy elegáns és nagyon finom receptet hoztam, melyet a sógornőm születésnapjára készítettem és szerencsére nagy sikere volt. A recept egyszerű, bátran próbáljátok ki!

Hozzávalók: (26 cm átmérőjű tortaformához)

15 dkg cukor

15 dkg tejcsoki

15 dkg étcsoki

30 dkg vaj

15 dkg liszt

9 db egész tojás

6 cl rum

30 dkg mascarpone

4 dl tejszín

5 dkg cukor

kakaópor

img_0038.PNG

A kétféle csokoládét összetörjük, és vízgőz fölött felolvasztjuk, majd hozzákeverjük a felkockázott vajat. Levesszük a gőzről, majd hozzáadjuk a cukrot, a rumot és a tojásokat, robotgéppel elkeverjük. Ha homogén masszát kaptunk, fakanálra váltunk és hozzákeverjük a lisztet is.

A tésztát egy kivajazott, lisztezett és sütőpapírral bélelt kapcsos tortaformába öntjük és előmelegített sütőben 200 fokon tűpróbáig sütjük. Miután kihűlt, kettévágjuk a tortát. A tejszínt krémesre verjük a mascarponéval és a cukorral, majd megkenjük a torta lapokat. A krémmel bevonjuk a tetejét és vékonyan az oldalát is.

Én egy különleges díszítési technikát alkalmaztam erre a különleges eseményre. Két csipkebordűrt ráillesztettem a torta tetejére, meghintettem kakaóporral majd azt óvatosan felemelte Apukám, mert féltem, hogy beremeg a kezem :). A lényeg hogy szigorúan függőlegesen emeljük fel a csipkét és nagyon szép végeredményt kapunk. A csokitorta alapja is krémes, nem száraz, a rumtól nagyon hasonlít a sport szeletre az íze, a mascarponés krém pedig ad még hozzá egy plusz krémességet.

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:

https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

img_0041.PNG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr6712529769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása