A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Epres-málnás pite

2017. május 30. - bakeyoursmile

pite7.png

Eper és málna is egy süteményben? Ugye milyen jól hangzik? Egy könnyen elkészíthető pite receptet hoztam nektek, telis-tele gyümölccsel! :)

Hozzávalók: (egy 26 cm átmérőjű pite formához)

a tésztához:
30 dkg liszt
5 dkg porcukor
1 teáskanál sütőpor
15 dkg vaj
1 tojás sárgája
1 csipet só
1 fél citrom frissen facsart leve
1 citrom reszelt héja
1-2 evőkanál tejföl

a töltelékhez:
15 dkg málna
15 dkg eper
10 dkg cukor
1 csomag főzhető vaníliás pudingpor

pite1.png

A puha vajat a cukorral, a tojás sárgájával, a citromhéjjal és a citromlével habosra keverjük kézi habverővel, majd a lisztet a sütőporral és a sóval együtt hozzákeverjük és annyi tejfölt adagolunk hozzá (apránként), hogy jól gyúrható tésztát kapjunk.
A tésztát elosztjuk 1/3-ad, 2/3-ad arányban és folpackba csomagoljuk majd 15 percre a mélyhűtőbe tesszük.

Míg a tészta hűlik, gyorsan elkészítjük a tölteléket. Megmossuk a málnát és epret, az epret kicsumázzuk és feldaraboljuk. A gyümölcsöket bedobjuk a turmixba (persze használhatunk botmixert is, nekem ez volt kéznél.)  A gyümölcspürét átöntjük egy fazékba, majd a cukorral együtt elkezdjük összefőzni. A pudingot 2 dl vízzel kikeverjük majd hozzáadjuk a gyümölcshöz és folyamatosan kevergetve sűrűre főzzük. Félretesszük amíg a tészta elkészül.

A tésztát kivesszük a fagyasztóból, kissé lisztezett munkalapon vékonyra nyújtjuk. Majd a nyújtófa segítségével beemeljük a pite tálba, ezt követően érdemes megszurkálni villával. Sütőpapírral béleltem a tésztát és arra lencsét szórtam, na nem azért hogy kiválogassam mint Hamupipőke, hanem, hogy ezzel a súllyal elősüssem. Mivel kerámia tálat használtam, ezért nem előmelegített sütőbe tettem, hanem hagytam hogy a sütő és a pite együtt melegedjen fel. 170 fokos sütőben sütöttem 10 percig.

pite2.pngAmíg a tészta sül,addig a maradék tésztát újragyúrjuk, vékonyra nyújtjuk és egyforma csíkokat vágunk belőle. (Amennyire sikerül)

10 perc leteltével az elősütött tésztára simítjuk a málnás tölteléket -előtte eltávolítjuk a nehezéket és a sütőpapírt-, majd elrendezzük rajta a tésztacsíkokat. Mivel meleg a töltelék, ezért a tésztacsíkokból én nem tudtam szép rácsozást készíteni, de szerintem így is mutatós lett. Visszatesszük a sütőbe és 20 perc alatt készre sütjük a süteményt.

Tálalás előtt várjuk meg, hogy teljesen hűljön ki a sütemény, úgy könnyebb szelni, és nem akar majd szökni a töltelék. :)

Én mentalevéllel díszítettem és tejszínhabbal tálaltam.

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

pite3.png

 

A recept elkészítéséhez a sütőtálat és a tányért a 57_5_1037_06907afc2504a2bb3a3b7a8d73bead09_17919c_701.jpgbiztosította. (http://patakikeramia.hu/)

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:

https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

pite5.png

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr3912526165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása