A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Szívecskés cseresznyés pite vanília ágyon

2017. június 11. - bakeyoursmile

img_0647.PNG

A cseresznyével nem lehet betelni! Otthon, vidéken nagyon szép bio cseresznyefáink vannak, erről már beszéltem a birsalma ivóleves posztomban, hogy nincs itt szó semmi ökocentrikus tudatosságról, csak Apukámnak se ideje, se affinitása nincs hozzá, hogy permetezze és szerencsére a "taktika" be is jött, csodaszép, mosolygó termést hoztak a cseresznyefák.

Természetesen a mosolygó cseresznyékből sütit kellett sütni egy szép nyári napon, íme a recept! :)

img_0642.PNG

Hozzávalók:

A tésztához:
40 dkg finomliszt
12,5 dkg cukor
2 db tojás
20 dkg hideg vaj
1 tk sütőpor
1 csipet só
1 (bio) citrom reszelt héja

A krémhez:
1 csomag vanília puding
4 dl tej

Kb 40 dkg cseresznye a tetejére

img_0645.PNG

Elsőként állítsuk össze gyors mozdulatokkal a tésztát, hiszen egy órát utána pihentetni kell a hűtőben majd. Akár a hűtés előtt már ketté szedhetjük a tésztát, én egy bucit formáztam, azt csomagoltam folpack-ba és így hagytam hűlni.

A várakozó időben mossuk meg és magozzuk ki a cseresznyéket és főzzük meg a vaníliapudingot.

Az egy óra leteltével osszuk el a tésztát, a teljes mennyiség kétharmada kell az aljára, az egyharmada (és ami felesleg lesz az aljáról) pedig a tetejére.

Nyújtsuk ki a tésztát, majd emeljük be a piteformába. Én nem sütöttem most elő, de szerintem jobb, ha egy 10 percit vakon elősütjük 180 fokos sütőben, azaz sütőpapírral borítjuk le a tésztát, arra pedig nehezéket helyezünk, például babot. Amíg sül, addig nyújtsuk ki a másik adag tésztát és szaggassuk ki belőle a szív formákat. (Nyilván egyénre szabható, lehet rácsozni, maradhat simán fedetlenül, vagy teljesen be lehet borítani tésztával, ebben az esetben arra ügyeljünk, hogy vágjunk lyukakat a felső tésztalapra, hogy a gőz biztosan tudjon távozni.)

img_0643.PNG

A 10 perc leteltét követően szabadítsuk meg az elősütött tésztát a nehezéktől, halmozzuk rá a vanília pudingot, majd rakjuk ki a tetejét cseresznyével. Utána mormoljunk el egy rövid imát, hogy a meleg konyhában ellágyult, kiszaggatott tésztát sikeresen rá tudjuk tenni a pitére - köszi Apa a segítséget! :)

img_0644.PNG

Ha ráemeltük, a felesleget vágjuk le körben, és mehet vissza a sütőbe, 180 fokon. Nagyjából 30 perc alatt aranyszínűre sül. Tálaláskor meg lehet szórni porcukorral, de én ettől most eltekintettem.

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

A kerámiákat a 57_5_1037_06907afc2504a2bb3a3b7a8d73bead09_17919c_701.jpgbiztosította. (http://patakikeramia.hu/)

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

img_0648.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr312585957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása