A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Csokis keksz

Phoebe Buffay nagyija is megirgyelné

2017. június 29. - bakeyoursmile

img_1078.PNG

Nagy Jóbarátok fan (is) vagyok, ha 13 alkalommal nem néztem végig akkor egyszer sem! :) Szóval ezt a receptet a Jóbarátoknak szentelem, hiszen ott egy teljes rész épült Phoebe - pontosabban a nagyija és a Nestlé közös - sütijére :) Az alapsztori az volt, hogy Monica a nagyi titkos csokis keksz receptjét kérte nászajándékba, de a recept sajnos bennégett a lakásban, emiatt egyetlen árva megmaradt sütiből próbálták tesztelgetni, hogyan is lehetne elérni ugyanazt az állagot és ízt, amit a nagyi is sütött. Phoebe elmesélte, hogy anno a nagyi a magyar fordítás szerint francia barátnőjétől, az eredeti szöveg szerint pedig az ő nagyijától, bizonyos Neslée Toulousé-tól kapta a receptet, "akiről" aztán kiderült, hogy nem más volt mint a Nestlé Toll House, ami egy félédes csoki csepp, és ezt teszik bele a kekszbe.

f2c89175097643a865418036a160e818--chocolate-chip-cookies-chocolate-chips.jpg

No ha Nektek sincs otthon Nestlé Toll House csoki drazsétok, ne bánkódjatok, bármilyen csokival jó lesz a keksz, ha megsült, akkor pedig dőljetek hátra és nézzetek meg egy Jóbarátok részt! :)

giphy.gif_480x352

 

Hozzávalók:

2 és 1/4 csésze (2,5 dl) liszt
1 teáskanál sütőpor
1 teáskanál só
1 csésze puha vaj
3/4 csésze porcukor
3/4 csésze barna cukor
1 teáskanál vanília kivonat
2 tojás
2 csésze csoki csepp
1 csésze aprított dió vagy mogyoró (én elhagytam)

img_1077.PNG

Egy keverőtálban keverjük össze a lisztet, a sütőport és a sót. Robotgéppel habosítsuk fel a vajat a kétféle cukorral, valalmint a vanília kivonattal. Adjuk hozzá a tojásokat egyesével, keverjük el jól. Végül adjuk hozzá a lisztes keveréket és esetleg az aprított diófélét, én azt már kézi keverővel kevertem, majd a végén már kézzel természetesen :)

A sütőt melegítsük elő 170 fokra.

A tésztából formázzunk diónyi golyókat, azokat helyezzük a sütőpapírral bélelt tepsire, majd a szokott, poharas módon lapítsuk le a kis golyócskákat. Én ezt követően nyomkodtam bele a csokicseppeket, de ha nem szeretnétek ilyen túl szabályosra, akkor a diófélékkel együtt mehet a kekszbe, én most ilyen gomb szerűen osztottam el a csokit a kekszen.

Nagyjából 15 perc alatt aranybarnára sült, hagyjuk a tepsin kihűlni.

Utána már nincs is más dolgunk, mint magunk elé venni és helyet foglalni a kanapén, vagy kinn a kertben egy kávé mellett.

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

 recept elkészítésében ariska_csik_cmyk.png volt a partnerem.
(https://hu-hu.facebook.com/magyarriska)

 

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

img_1079.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr6012628547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása