A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Levendulás-áfonyás őzgerinc

2017. augusztus 11. - bakeyoursmile

img_2461.PNG

Ha már áfonya szezon van, akkor ne legyünk restek, csempésszük bele egy egyszerű, kevert sütibe, spékeljük meg némi levendulával, a szemünk értékelni fogja a színharmóniát már készítés közben, az orrunk a mézes-levendula illatát, az ízlelőbimbóink pedig boldogan dorombolnak majd! :)

img_2454.PNGHozzávalók:

2 dl tej
1,5 evőkanál levendulavirág (lehet szárított is)
10 dkg áfonya
10 dkg vaj
10 dkg cukor
2 evőkanál méz
1 citrom reszelt héja
1/2 citrom leve
2 tojás
30 dkg liszt
1 csomag sütőpor
1 csipet só

img_2459.PNGAprítsuk fel a levendulavirágot, és a mézes tejbe tegyük fel melegedni. Forrás után tegyük félre, hagyjuk langyosra hűlni.

Addig állítsuk össze a tésztát. Keverjük ki a vajat a cukorral habosra, egyenként adjuk hozzá a tojásokat, a reszelt citromhéjat, a fél citrom levét. Keverjük el a lisztet a sütőporral és a csipet sóval, majd szitáljuk bele a masszába. Keverjük el, és apránként öntsük hozzá a levendulás tejet - nem kell leszűrni természetesen! Dolgozzuk el a tésztában - ha túl híg lenne, adjunk hozzá pici lisztet.

Vajazzuk ki az őzgerinc formát, majd halmozzuk bele a tészta felét, most jöhet a közepére a megmosott áfonya, arra pedig ismét a tészta. (Én az őzgerinc legaljára is tettem áfonya szemeket, de nem hozott olyan látványos eredményt mint amire számítottam, szóval ettől nyugodtan eltekinthettek, vagy akár már egy lépéssel hamarabb, a levendulás tejet követően hozzáadhatjátok az áfonyát.) Arra ügyeljetek, hogy ne legyen tele a forma tésztával, hiszen még nőni fog sülés közben.

img_2453.PNGKerámiatálban sütöttem, így nem melegítettem elő a sütőt, hagytam hogy a sütővel együtt vegye fel a hőmérsékletet. 170 fokos sütőben sütjük 45 percig.  (A vége felé végezzünk tűpróbát, ha már nem ragad a tűre, és szép arany színe van, akkor készen van a sütink.)

Én bevontam cukormázzal - nem ez lett életem cukormáz díszítése, azt azért belátom :D -, de ha nem kedvelitek, akkor önmagában is mutatós és ízletes ez az őzgerinc.

A cukormázhoz 250 gramm porcukrot kevertem el 3 tojásfehérjével és a maradék fél citrom levével. Annak érdekében, hogy gyorsabban száradjon, 100 fokos sütőben szárítottam 15 percig.

Tálaláskor friss áfonyával díszítettem.

img_2455.PNGJó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

A kerámiákat a 57_5_1037_06907afc2504a2bb3a3b7a8d73bead09_17919c_701.jpgbiztosította. (http://patakikeramia.hu/)

A recept elkészítésében a

volt a partnerem.
(https://hu-hu.facebook.com/magyarriska)

Köszönet a fotókért Kéri Attilának.

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

img_2457.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr8612728410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása