A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Láthatatlan almás sütemény

2018. március 25. - bakeyoursmile

alma4.PNG

Ez a sütemény ismeretes a franciáknál (Gateau invisible), az angolszász konyhában (Invisible cake) és a japánoknál is (インビジブルケーキ).

Nos szerintem nem láthatatlan, hiszen nem szublimál sülés közben, és szemmel láthatóak a szép almaszeletek a megsült süteményben (meg természetesen előtte is), viszont nagyon mutatós, nagyon gyümölcsös, és diétázók is nyugodtabb lelkiismerettel fogyaszthatják, hiszen alig van benne tészta. Jó szívvel ajánlom, ha kevés munkával, egy dekoratív és zamatos édességet szeretnétek az - akár az ünnepi - asztalra tálalni. Azt megígérhetem, hogy láthatatlanná válik, miután elfogyott :D

alma5.PNG

Hozzávalók:

3 tojás
6 dkg cukor
10 dkg liszt
1 kávéskanál fahéj
1 kávéskanál vaníliakivonat, vagy egy fél vanília kikapart magjai
80 ml tej
5 dkg olvasztott, langyos vaj
40 dkg hajszálnyira szelt alma
szeletelt mandula a tetejére

alma1.png

Elsőként készítsük el a tésztát. Keverjük el a lisztet a fahéjjal. A három tojást habosítsuk fel a cukorral, majd adjuk hozzá a fahéjas lisztet, dolgozzuk össze jól, majd adjuk hozzá a vaníliát, apránként a tejet, végezetül az olvasztott vajat is.

A sütőt melegítsük elő 180 fokra.

A almákat tisztítsuk meg, és éles késsel, vagy mandolinnal, vagy aki a gyorsaságra és a praktikumra megy és nincs otthon mandolinja csatlakozhat hozzám, és le is reszelheti a négyoldalas reszelő gyalu oldalán, én így csináltam. ;)

Az almaszeleteket forgassuk bele a tésztába, majd a sütőpapírral bélelt gyümölcskenyér formába halmozzuk, úgy hogy igyekezzünk vízszintesre eligazgatni a szeleteket. (A képen jól látható, hogy nekem sem sikerült teljes egészében, de így is mutatós lett, nem?)

alma3.png

A tetejét megszórtam szeletelt mandulával, és ment is a sütőbe, nagyjából 50 percre. Mivel én másnap vittem a kollégáknak, így tökéletesen lehetett szeletelni, azt hiszem melegen kicsit már nehezített terep lenne. Miután kihűlt kissé összébb esik, ettől mi ne essünk kétségbe, így sem lesz alacsony.

alma2.png

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

 

A recepthez az inspirációt a Pinteresten találtam, illetve a Vágott Vegyes blog receptjét vettem alapul.

A kerámiákat a 57_5_1037_06907afc2504a2bb3a3b7a8d73bead09_17919c_701.jpgbiztosította. (http://patakikeramia.hu/)

Köszönet a fotókért Kéri Attilának.

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

alma6.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr2313779404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása