A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Törökmogyoró tisztítása lépésről lépésre

2017. március 11. - bakeyoursmile

05.png

Tavaly, amikor a moszkauert csináltam, még nem igazán tudtam, hogy tisztítsam meg a mogyorót. Julia Child módszerét követtem - bár akkor még nem tudtam, hogy ez Julia Child módszere :D - ami a mandulánál be is vált, a mogyorónál nem. Ez annyiból állt, hogy leforráztam a mandulákat, majd a lehűtést követően egy mozdulattal ki tudtam nyomni a mandulát a héjából. Na a mogyorót aztán nem sikerült.

Mivel ma még készülök egy mogyorós édességgel, ezért utánajártam hogyan lehetne ezt hatékonyan megcsinálni végre. Nincs ebben semmi titok, így meg is osztom veletek! :)

img_6807.PNG

A mogyorót terítsük ki egy sütőpapírral bélelt tepsire, egyengessük el, majd mehet a sütőbe 15 percre 160 fokra.

5 percenként keverjük át, hogy minden oldala szépen piruljon.

Miután már illatozik, vegyük ki, hagyjuk 4-5 percig hűlni.

01.png

Egy tiszta konyharuhával béleljünk ki egy nagyobb edényt, majd ebbe öntsük a megpirult mogyorókat.

02.png

Fogjuk össze a konyharuhát és kezdjük masszírozni azon keresztül a mogyorókat, hogy levethessék a ruhájukat.

03.png

Tádámm! Készen is vagyunk. (Ami pár szem maradt, arról kézzel még le tudjuk szedni a héját.)

Fedett üvegben 3-4 hétig is eláll. (Én erre nem számítok, ami megmarad a sütiről, arra kerül egy fincsi fűszeres réteg, és hipp-hopp el is fog fogyni :))

Jó étvágyat kívánok!

Szabina

05.png

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr112329673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása