A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Szendvicstorta

2018. május 04. - bakeyoursmile

3_2.png

Tartozom egy vallomással. Szendvicseken le tudnám élni az életemet, sajnos :D Na de hogy legyen némi változatosság is benne, most egy dekoratív szendvicstortát hoztam, amelynek rétegei között mindenki megtalálja a kedvére való ízt ;)

2_2.png

Hozzávalók:

750 g toast kenyér
400 gramm krémsajt
200 gramm sonka
200 gramm szalámi
200 gramm sajt
4 evőkanál medvehagymás vaj
2 csokor újhagyma
koktélparadicsom, retek, uborka a tetejére ízlés szerint

Anyukám toast kenyér helyett szeletelt formakenyeret kapott a boltban, ez ne tévessen meg senkit, toastból szerintem egyszerűbb lesz elkészíteni, de tulajdonképpen bármilyen kenyérrel mehet. Egy 26 cm-es tortaforma lesz az alapunk, annak az aljára kezdtem feltornyozni a szendvics tortát. A kenyér szeleteket formára vágjuk, hogy nagyjából kör alapú legyen.

temp_6.PNG

Az első réteg kenyeret megkentem medvehagymás vajjal, arra mentek még az újhagyma karikák. (Szeleteléskor vigyázzunk arra, hogy a hagyma zöldjét ne dobjuk el, szükség lesz rá a díszítésnél!)

temp_1_1.PNG

A második réteg kenyeret megkentem krémsajttal, és beborítottam fekete erdei sonkával.

temp_2_1.PNG

A harmadik rétegben a krémsajt ágyra paprikás téliszalámi került és reszelt sajt. Mivel ekkorra elérte a tortaforma magasságát (tekintve hogy nem toast kenyér volt), nem rétegeztem tovább, hanem mentek a fedőszeletek a tetejére. Természetesen, ha vékonyabb szeletekkel készítitek, simán belefér plusz réteg, amit azzal töltötök meg amit szerettek és van otthon (főtt tojás, lazac, egyéb hideg felvágottak, sajtok, kinek mire támad gusztusa).

temp_3_1.PNG

Rátettem a tortaforma oldalát is, lesúlyoztam és így hagytam összeérni a hűtőben két órán keresztül. Utána megszabadítottam a rabigától, majd a torta tetejét, és oldalát is bevontam krémsajttal. Az oldalát "fűszál" fedőnéven az újhagyma szárával díszítettem, a tetejét pedig koktélparadicsommal, retekkel és kígyóuborkával.

Tálaláskor úgy szeleteltem mint egy tortát, hamar elfogyott, nagy sikert aratva! Próbáljátok ki! :)

1_2.png

Köszönet a fotókért Czeglédi Eszternek.

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr1013889156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Advanced Flight 2018.05.04. 22:58:01

Mondjuk én nem a hűtőbe nyomtam volna be, hanem a sütőbe.
süti beállítások módosítása