A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Szilvás muffin fahéjas mascarpone krémmel

2016. augusztus 20. - bakeyoursmile

img_2164.PNG

Itt a szilva szezon! Így hát hétvégére szilvás muffint készítettem fahéjas mascarpone krémmel, amihez az alapreceptet a Receptműhelyen találtam.

Hozzávalók (12 darabos formához):

A mascarpone krémhez:
250 gramm mascarpone
fél kávéskanál fahéj
2 evőkanál porcukor

A muffinhoz:
20 dkg szilva kimagozva, felkockázva
14 dkg liszt
12,5 dkg vaj
10 dkg barna cukor
1 csomag vaníliás cukor
fél csomag sütőpor
1 tojás
14 dkg tejföl
1 bio narancs lereszelt héja (elhagyható)
1 kávéskanál fahéj
1 csipetnyi só

Elkészítés:

A barnacukrot keverjük össze a fahéjjal, majd 3 evőkanálnyit szórjunk belőle a felkockázott szilvára, keverjük össze, tegyük félre. Keverjük habosra a 12,5 dkg vajat a megmaradt fahéjas barnacukorral és a vanillincukorral, keverjük hozzá a narancshéjat, a tojást, majd a fél csomag sütőporral és a csipet sóval elkevert lisztet. Végül adjuk hozzá a tejfölt, majd a cukros szilvát. Kanalazzuk a masszát papír kapszlival kibélelt muffinformába, vagy szilikon muffin sütőformába úgy, hogy a tészta a forma 2/3-áig érjen.

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, süssük kb. 15-17 percig, végezzünk tűpróbát, ha már nem ragad rá a tészta készen vagyunk.

Készítsük el a mascarpone krémet. Habverővel keverjük habosra a fahéjas cukorral, majd díszítsük a krémmel (habzsák vagy szimpla kanál segítségével) a muffinokat. (Mivel én a krémet előző este elkészítettem, és nem hagytam neki elég időt szobahőmérsékleten akklimatizálódni, így ahogy a képen is látható kissé összeállt a díszítéskor. Ha frissen - hűtés nélkül - nyomjuk rá a krémet a habzsákból, akkor ez nem fordulhat elő) Na de hát ahogy mindig mondom, nem kell tökéletesnek lennie, elég ha nagyon finom! :)

Őrölt fahéjjal díszíthetjük. Én megspékeltem egy-egy szem díszítőcukorral, hiszen gyerekeknek (is) készítettem. Percek alatt elfogyott :)

img_2169.PNG

 

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr4310596454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása