A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Parmezán chips szezámmaggal

2016. augusztus 10. - bakeyoursmile

13956816_1172762906079826_1775864411_n.jpg

 

A tegnapi sajtos tallér végén ígértem a receptet, amelyet bátran bárki elkészíthet és még ostyasütő sem kell hozzá.

No persze nem én találtam fel - most sem - a spanyol viaszt, több helyen is szembejött már ez a parmezán chips, talán szezámmaggal spékelve még nem láttam, így most ezt adom közre.

Receptnek nem is merném hívni, hiszen lényegében két hozzávalóból áll, parmezánból és szezámmagból, illetve tetszés szerinti fűszerekből.

A reszelt parmezánt kis kerek halmokba rendezzük egy sütőpapírral bélelt tepsire (hagyjunk helyet a halmok között, hiszen sülés közben még szétterül), fontos, hogy sűrűn rakjuk a sajtot, ha már sütés előtt átlátszik a sütőpapír akkor lehetetlenül vékony chipset kapunk. (Én egy kerek kiszúróformában igyekeztem elrendezni a halmokat, hogy szép kerek legyen, gyorsan megkérek mindenkit, hogy ezzel ne húzzák az időt, ahogy szétterül, úgyis megy a maga útjára :))

A kis halmokat megszórjuk szezámmaggal és fűszerekkel (frissen őrölt borsot és chilit használtam, ez elhagyható vagy más fűszerekkel helyettesíthető).

Előmelegített, 170 fokos sütőbe toljuk és kerek kettő (!) perc múlva már készen is vannak az aranysárga ropogós falatkák. Melegen még puhább, ahogy kihűlt, ropogós lesz, másnap is eláll, bár nem hiszem hogy elállna másnapig :)

 

13988688_1172762916079825_1936336370_n.jpg

Ideális egészséges(ebb) nassolni faló, vagy izgalmas levesbetét krémlevesekhez, mindössze öt perc alatt. Készíthető hagyományosan szezámmag nélkül, de a szezámmag egyrészt finom, másrészt egy fontos kalciumforrás, így érdemes minél gyakrabban kísérletezni vele. ;)

 

Jó sütést és jó étvágyat kívánok! :)

 

Szabina

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr7710033872

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az igazi parmezán 2016.08.11. 11:46:32

Parmigiano-Reggiano, magyarul parmezán: az olasz sajtok királya, a sajtszentháromság tagja. Ha megkérdezünk bárkit, mi jut eszébe Olaszországról, az első öt gondolat egyike a parmezán. Nemrég kaptam szuvenírt Itáliából: egy 40(!) hónapos darab eredeti...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása