A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Aperolos borzselé

Bor kanalazható formában!

2016. szeptember 30. - bakeyoursmile

 

img_3430.PNG

Nagyon kedvelem az Aperol Spritz-et. Amikor láttam egy videót a napokban a borzseléről, akkor már tudtam, hogy én ezzel fogom készíteni, és nem csak azért mert azt a fajta japán szőlőt amit ott használtak, nálunk ugye elég nehézkes lenne beszerezni a sarki zöldségesnél :)

Hozzávalók:

Az alsó réteghez:
0,5 dl Aperol
0,5 dl friss narancslé
1 dl fehérbor
0,5 dl víz
5 gramm zselatin (por)

A felső réteghez:
1,5 dl fehérbor
0,5 dl víz
1/2 citrom leve
cukor
5 gramm zselatin (por)
menta ízlés szerint

Középre:
10 szem szőlő

Az alsó réteget este készítettem, hogy bőven legyen ideje megdermedni. Egy kis lábasban felforraltam a folyadékokat a zselatinnal együtt. Miután egy kicsit hűlt leszűrve borospohárba töltöttem őket és mentek a hűtőbe téli álmot aludni.

Másnap reggel elkészítettem a felső réteget fehérborból, citromléből, mentával és cukorral ízesítve, szintén felforraltam 5 gramm zselatinnal. Picit vártam, hogy hűljön. Addig a megmosott szőlő szemekkel kidekoráltam az alsó réteget, majd szűrőn keresztül ráöntöttem a felső, világosabb színű részt. Nagyjából 5 óra alatt készre dermedt, mentalevéllel díszítettem, és tádámm, már lehetett is kanalazni a bort. :) Nehezebb ételek után különleges, keserédes desszertélmény, amikor már nem vágyunk semmi édesre, de mégiscsak jól esik egy kis levezetés. :)

img_3431.PNG

Igazából a fenti mennyiségből szerintem kijött volna négy adag is, bátran lehet kísérletezni! ;)

Jó borozást, jó étvágyat kívánok!

Szabina

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr5211753807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása