A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Citromkrémes linzer

2017. február 12. - bakeyoursmile

img_6244.PNG

Tegnap minipitéket sütöttem, és a megmaradt tészta felhasználásához a reggeli napsütés hozta meg az ihletet, szóval hajrá, csempésszünk tavaszi napsütést a konyhánkba szánkba ezzel a sütivel.

Hozzávalók:

20 dkg finomliszt

10 dkg hideg vaj

6 dkg cukor

1 db tojás

1 kávéskanál sütőpor

1 csipet só

1 citrom reszelt héja

1 üveg citromkrém (lemon curd)

img_6246.PNG

A hozzávalókból gyors mozdulatokkal tésztát gyúrunk, majd a tésztát folpackba csomagolva egy órán át pihentetjük a hűtőben. Az egy óra leteltével vékonyra nyújtjuk, majd linzer szaggatóval kiszaggatjuk. Nekem a fenti mennyiségből 2x15 db lett. Mivel nálam még hiánycikk a linzer szaggató forma, ezért én a felső lap közepét egy ásványvizes kupak segítségével lyukaszottam ki, igazi DIY, cserébe mindegyik süti igazán egyedi lett :) Na de a konformitás hiányát kárpótolja az íze, próbáljátok csak ki.

170 fokon sütöttem a karikákat kb. 10 percig. Miután kihűlt, az egész karikákra kentem egy teáskanál citromkrémet, majd ráraktam a lyukas karikát és összeillesztettem. Nem árt, ha pár órát pihen egy lefedett dobozban, hogy kicsit puhuljon, de aki szereti a roppanósabb textúrát, fogyaszthatja azonnal.

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr1712251132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása