A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Mákos-citromos keksz

2017. június 01. - bakeyoursmile

img_0454.PNG

Az, hogy mákot fogyasztunk mindenféle módon - na jó majdnem mindenféle módon :) - igazi hungarikum. A mákot csak szeretni lehet, főként ebben a nyári ízvilágú, citrusos kekszben is.

Hozzávalók: (Kb. 30-35 db kekszhez)

25 dkg liszt
6 gr sütőpor
6 gr szódabikarbóna
1 kávéskanál só
10 dkg puha vaj
15 dkg cukor (ha van otthon akkor inkább barna cukor)
1 tojás
1 citrom leve
2 citrom reszelt héja
15gr szemes mák + plusz mák a tetejére
porcukor

img_0450.PNG

Keverjük el a lisztet sütőporral, a szódabikarbónával, a sóval és a mákkal. A vajat és a cukrot kézi mixerrel habosra keverjük, majd hozzáaadjuk a tojást, a citrom levét és a héját majd összekeverjük. Hozzáadagoljuk a lisztes keveréket és összedolgozzuk, míg egynemű, ruganyos tésztát nem kapunk. 

A tésztából kisebb diónyi gombócokat formázunk.

A tésztagombócokat meghempergetjük a cukros mákfürdőben, majd sütőpapírral borított tepsire tesszük. Hagyjunk köztük helyet, hiszen még most fogjuk lelapogatni. Én ehhez egy sima 2 deciliteres vizespohár alját használtam. (Ha ragadna a tészta a pohár aljára, akkor nyugodtan mártsátok egy kis porcukorba és nem fog ragadni :)) A kilapított kekszeket igény szerint még megszórhatjuk mákkal. (Én vegyesen csináltam, volt aminek mákot szórtam a tetejére, volt amelyiket cukormázzal csíkoztam be miután elkészült és kihűlt a keksz.)

img_0459.PNG

A kekszeket előmelegített, 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük. (Természetesen sütő függő, 10 perc elteltével érdemes szemmel tartani őket, és közben beszippantani a sülő sütik illatát! :)

Miután megsült, hagyjuk teljesen kihűlni. Ha igény van rá, akkor ez után jöhet a cukormáz, amihez és porcukrot és citromlevet kevertem sűrűre, egy nejlonzacsiba töltöttem, aminek a végét kivágtam, és azzal csíkoztam be a kekszeket.

img_0453.PNG

Ha dupla adagot keverünk be, akkor a felét nyugodtan fagyaszthatjuk, és egy kis időt spórolunk magunknak legközelebbre.

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

A recept elkészítésében ariska_csik_cmyk.png volt a partnerem.
(https://hu-hu.facebook.com/magyarriska)

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

 

img_0455.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr3412556883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chatte 2017.06.01. 23:25:06

Szia! A tésztába darált mák kerül vagy szemes? Köszi!

bakeyoursmile 2017.06.01. 23:25:55

@chatte: Szia! Szemes, nagyon jó textúrát ad neki! :) Pontosítom a bejegyzésben is! :)
süti beállítások módosítása