A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Cseresznyés muffin

2017. június 08. - bakeyoursmile

img_0669.PNGHelló cseresznye szezon! Nagyon szeretem a cseresznyét, sokkal inkább, mint a meggyet, na persze majd abból is hozok finom sütiket, mert a családban sokan szeretik - elsők között Anyukám, szóval az sem maradhat el. Viszont most cseresznye idő van, Ivett kolléganőm hozott is egy adag mosolygó cseresznyét, én pedig hoztam egy extra gyors, extra gyümölcsös amerikai muffin receptet! :)

img_0663.PNG

Hozzávalók: (12 db hagyományos méretű vagy 48 mini muffinhoz)

255 gramm liszt
2 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1 csipet só
170 gramm szobahőmérsékletű vaj
200 gramm cukor
2 tojás (szobahőmérsékletű)
2 teáskanál vanília kivonat
200 gramm tejföl
200 gramm cseresznye (őszinte leszek nem mértem a cseresznyémet, az eredeti receptben ennyi szerepelt, én meg szerintem többet tettem bele, úgyhogy mindenkinek az ízlésére bíznám)

img_0664.PNG

Kezdetnek magozzuk ki a cseresznyét, amit utána lemérhetünkk, vagy lehetünk vakmerően bevállalósak és nem mérjük le, hanem szemre annyit teszünk bele amennyit szeretnénk. :)

A sütőt melegítsük elő 200 fokra. A muffin tepsinket béleljük ki a muffin kapszlikkal. Egy közepes méretű edényben keverjük el a lisztet a sütőporral, a szódabikarbónával és a sóval, majd tegyük félre.

Robotgéppel keverjük habosra a vajat (1-2 perc), majd adjuk hozzá a cukrot és keverjük 4-5 percig. Adjuk hozzá a tojásokat egyesével, keverjük jól el, végezetül öntsük hozzá a vanília kivonatot. A lisztes keverék egyharmadát adjuk hozzá, keverjük el - én itt már spatulát használtam, majd adagoljuk hozzá a többi lisztet is végül a tejfölt keverjük hozzá, és ha már egynemű a tésztánk, szórjuk bele a cseresznyét és keverjük el. (Pár szem cseresznyét félre tettem a díszítéshez.)

Halmozzuk bele a papírkapszlikba, nagyjából háromnegyedig töltöttem meg a formákat. Ezután mehetnek is a sütőbe, 15-18 percen keresztül. A 15. perc környékén legyen rajta a szemünk, végezzünk tűpróbát, hogy nehogy túl süssük, hiszen akkor kiszárad és úgy már valljuk be, jelentősen csökken az élvezeti értéke.

Szobahőmérsékleten tálaljuk. Lehet díszíteni tejszínhabbal, mascarpone krémmel, cseresznyével, de önmagában is jól megállja a helyét.

img_0665.PNG

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

A kerámiákat a 57_5_1037_06907afc2504a2bb3a3b7a8d73bead09_17919c_701.jpgbiztosította. (http://patakikeramia.hu/)

A recept elkészítésében ariska_csik_cmyk.pngvolt a partnerem.
(https://hu-hu.facebook.com/magyarriska)

 

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

img_0666.PNG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr6512577193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása