A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Workshopon jártam a Ritz-Carltonban

2017. június 13. - bakeyoursmile

img_0016.PNG

Néhány hete két péntek délutánt a Ritz-Carltonban töltöttem két különböző workshopon. Életreszóló élményekkel gazdagodtam, ebből szeretnék most egy kis ízelítőt megosztani veletek.

Gyorsan, már az elején leszögezem, hogy nem vesztegettek meg, nem fizettek le, sőt én fizettem, és az ujjongással vegyes elragadtatásom a valóság műve, a megtapasztalt élményeken alapul! :)

img_0916.PNGNagyjából egy hónapja találtam egy cikket a Gasztronóta oldalán, ami beszámolt az - akkor még ingyenes -programokról. No ez a cikk több dolog miatt is felkeltette a figyelmem, egyrészt jövök-megyek a városban, és voltam már sok szép helyen, na de itt még például nem, és nem is tűnt úgy hogy a közeljövőben csak úgy alkalmam nyílna rá, másrészt tehetséges, sokat tapasztalt séf cukrászoktól lehet ellesni apró trükköket, melyek aztán elkísérnek a további szárnypróbálgatásaim során. Egyértelmű volt, hogy én csak nyerhetek, ha részt tudok venni a workshopokon. A hotel facebook oldalán szemezgettem az események között, és meg is akadt a szemem a május 20-i macaron workshopon és a május 27-i cake design workshopon. Szerencsére egy kolléganőmet is érdekelte, így ketten vágtunk a kalandba! :)

Egyszerre regisztráltam e-mailben mindkét workshopra. A gyors és kedves válasz e-mailben azt a tájékoztatást kaptam, hogy a macaron workshop díjmentes, a cake design workshop díja 1500 Ft, amely azonban tartalmaz egy szelet süteményt és egy kávét vagy egy teát. Ha kedvet kaptok az alábbi beszámoló után, hogy elmenjetek, akkor nézzetek utána, mert a szálloda weboldala szerint már mindkét workshop díja 2500 Ft.

1. nap: Macaron workshop

img_0017.PNG

Kissé izgatottan robogtunk a helyszínre, majd aztán annál büszkébben újságoltuk az ajtónállónak, hogy mi bizony workshopra jöttünk. :) Elkísértek minket a Kupola terembe, ami mutatom is, hogy miről kapta a nevét:

img_0018.PNG

A pult már gyönörűen elő volt készítve, csak a résztvevőkre várt. Szerencsére nem voltunk sokan, talán hatan lehettünk, úgyhogy eléggé családias volt a légkör. A workshopot Mázás István cukrász séf tartotta, amiért nem győzünk eléggé hálásak lenni. Az egyértelmű, hogy nagyon érti a szakmáját, de látszik, hogy még mindig, ennyi év tapasztalattal és rutinnal a háta mögött is tényleg szívvel-lélekkel csinálja. Emellett nagyon közvetlen és jó fej, szerintem simán megérdemelne egy frankó tévé műsort, csak szólok, ha valamilyen illetékes elvtárs olvasná a blogomat! :)

img_0014.PNGNyilván nem azzal az illúzióval mentünk oda, hogy most mi 60 perc alatt megtanuljuk a macaron készítés csínját-bínját, hiszen azért az egy lehetetlen küldetés lett volna ennyi idő alatt.

A tésztával kezdtük, itt már ki lettem okosítva, hogyan fogjam a keverő lapátot úgy, hogy ne fájduljon meg olyan rövid idő alatt a kezem, szóval már ennek is nagy hasznát veszem. (Be kell támasztani, amúgy teljesen logikus de magamtól nem jöttem volna rá. :D)

Elkészítettük (hát nyilván csak részben fedi a valóságot a királyi többes) a macaron tésztáját, közben István elmondta, hogy mik lehetnek a buktatók, mikre ügyeljünk. Mivel nagyon elvesztem a látványban, ezért őszinte leszek nem fogok tudni mindent visszaidézni :) A legfontosabb, hogy jó minőségű legyen a mandulapor, ami nem egyenlő a pirított, őrölt mandulával, de cserébe megtudtam, hogy az a mandula-tortához nagyon szuper, szóval jól választottam, ez már hivatalosan is kiderült! :) Illetve ügyeljünk arra, hogy milyen ételfestéket használunk a színezéshez, mert ha gyérebb a minősége, akkor akár attól is megrepedhet a macaronunk.

img_0020.PNGJött a feketeleves, sorban mindannyian elkezdtük kinyomni a macaronokat a habzsákból. Ennek is megtudtuk a technikáját, de a gyakorlati megvalósítás során nyilván került homokszem a gépezetbe, inkább habcsókok sikerültek, mint macaronok. Amiket mi készítettünk azokat nem színeztük, miután végeztünk mentek is a sütőbe. Cserébe voltak előre elkészített, színes macaronok, amik csak arra vártak, hogy betöltsük őket. Természetesen ez a fázis már jobban tetszett és jobban is ment mindannyiunknak. Málnás és pisztáciás macarnokat töltöttünk, a pisztáciásat pisztáciás krémmel, míg a málnásat egy elképesztően isteni málna dzsemmel.

img_0013.PNGA legszebb az egészben, hogy a végén meg is lehetett kóstolni :) A málna lekvárba beleszerelemesedtünk, ezt bátran ki merem jelenteni! A kóstolás után István körbevezetett bennünket a Kupola terem környékén, megnéztük a lobbit és a Deák St. Kitchent is. Izgalmas volt egy picit belátni a kulisszák mögé.

 2. nap: Cake design workshop

img_0918.PNGA következő héten a tortadíszítő workshopra készültünk nagy lelkesedéssel. Aznapi érkezésünkkor nem is állt senki az ajtóban, így nagy magabiztossággal vetettük be magunkat a Kupola terembe, ahol kiderült, hogy többen visszamondták a részvételt, így csak mi leszünk a kolléganőmmel és a cukrász séffel, aki szerencsénkre ismét Mázás István volt :) Ezen a workshopon csokoládéval dolgoztunk, fehér és barna csokival. Sokkolt márványon készítettünk csoki kerítést, szivart, csíkos csokit és még csoki forgácsot is, amivel én korábban már megpróbálkoztam, de mint most kiderült, akkor se a márvány nem volt sokkolva (lefagyasztva) sem pedig a csoki hőmérséklete nem volt megfelelő.

img_0919.PNG

Az egész egy óra nagyon felhőtlen hangulatban zajlott. Volt lehetőségünk megkóstolni a ház süteményeiből is három félét, melyeket a cukrász séffel egy asztalnál költhettünk el, úgy hogy közben mesélt a desszertekről. Nagyon rendhagyó és izgalmas volt, arról nem beszélve, hogy mindhárom sütemény nagyon finom volt, kiemelve a hotel büszkeségét a Royal csokoládé tortát. Beszélgettünk a sütikről, a szálloda konyhájáról, a receptúrán kívül - természetesen - minden kérdésünkre választ kaptunk.

img_0920.PNG

Szuper élmény volt mindkét workshop, jó szívvel ajánlom nektek is! Ezzel a roppant előnytelen képpel búcsúzom, ami elég jól mutatja, milyen jó is volt a hangulat! :)

Szabina

♥ 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr4312554477

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

praclee · http://gasztronota.blog.hu/ 2017.08.08. 21:45:43

nagyon örülök, hogy olvastad a cikkem és kedvet kaptál hozzá! Átjött az egész íráson, hogy mennyire bejött neked. ;)
A workshop árán viszont meglepődtem. :/

bakeyoursmile 2017.08.08. 21:56:57

@praclee: Köszönöm szépen! :) Most ránéztem megint a hotel oldalára, ismét a régi díj szerepel (a macaronnál pedig semmi), szóval ezek szerint visszatértek a régi kerékvágásba. Azt a fülest kaptam, hogy ősszel lesz új workshop, alig várom :)
süti beállítások módosítása