A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Mákos-citromos madeleine

2018. október 30. - bakeyoursmile

watermark_30-10-2018_04-16-19pm.PNG

 

Itt van az ősz, itt van ujra,
S szép, mint mindig, énnekem.
Tudja isten, hogy mi okból
Szeretem? de szeretem.

/Petőfi Sándor/

Itt már mindenki Petőfi Sándor, de én nem a rímeket nyomom, maradok inkább a sütésnél ;) Most egy egyszerű madeleine receptet hoztam. Az alaptészta Stahl Judit nyomán van, ezt egészítettem ki némi mákkal és citrommal. Legyen mákotok, készítsétek el ti is! :)

Hozzávalók:

10 dkg vaj
10 dkg cukor
  9 dkg liszt
  1 dkg mák
  2 db tojás (szobahőmérsékletű)
  1 csipet só
  1 (bio) citrom reszelt héja
  1/2 citrom leve

watermark_30-10-2018_04-18-12pm.PNG

A tojásokat vegyük elő a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű legyen. Olvasszuk meg a vajat (én mikróban szoktam megoldani, az egyszerű megoldások híve vagyok még mindig), majd hagyjuk hogy az is vissza hűljön szobahőmérsékletűre. A lisztet mérjük ki, adjuk hozzá a sót és a mákot. Mérjük ki a cukrot is, adjuk hozzá a két tojáshoz és keverjük habosra robotgéppel, majd reszeljük bele a citrom héját, és mehet bele egy fél citrom leve is.

Ezután óvatosan adagoljuk hozzá a lisztes keveréket, végezetül pedig az olvasztott vajat. Ha elkevertük, mehet a hűvösre, hagyjuk minimum 10 percet a hűtőben pihenni.

Addig melegítsük elő a sütőt 180 fokra, és ha nem szilikon formánk van, vajazzuk ki a formát. Őszinte leszek, mivel például a gumicukrom nem jött ki a szilikonból, én parás vagyok, és kivajazom a szilikont is. Ez van. Nektek nem kell, csak mondom.

A hűtőből kivett tésztát kiskanállal adagolhatjuk a formába. 10-15 perc alatt aranybarnára sül, 10 perc után érdemes ránézni a sütőre. Két tepsi között a tésztát tegyük vissza a hűtőbe.

Nekem ebből a mennyiségből pontosan 50 db mini madeleine-m született.

Egy csésze teával együtt ideális őszi kuckózni való csemege.

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

watermark_30-10-2018_04-17-28pm.PNG

Köszönet a fotókért Kéri Attilának!

watermark_30-10-2018_04-15-33pm.PNG

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr4514334319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása