A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Almás pite

Az örök klasszikus

2018. április 09. - bakeyoursmile

alma1.PNG

Nincs az ismeretségi körömben senki olyan, aki visszautasítana egy szelet almás pitét. Mindegy, hogy kerek, vagy szögletes, csak sok legyen. A kerek pite formához nagyjából azóta érzek vonzalmat, mióta először láttam a Hupikék Törpikékben az ablakpárkányon hűlni egy tál pitét.

alma3.PNG

Hozzávalók:

A tésztához:
40 dkg finomliszt
12,5 dkg cukor
2 db tojás
20 dkg hideg vaj
1 tk sütőpor
1 csipet só
1 (bio) citrom reszelt héja

A töltelékhez:
5 nagyobb alma
2-3 evőkanál cukor (ízlés és alma függő)
1 teáskanál őrölt fahéj
1 maréknyi keksz

alma4_1.PNG

A lisztet, a porcukrot, a sütőport, egy citrom lereszelt héját, egy vaníliarúd kikapart belsejét elkeverjük egy csipet sóval. Hozzámorzsoljuk a hideg vajat, majd a tojássárgájával összegyúrjuk. Annyi tejfölt adunk hozzá, hogy gyúrható tésztát kapjunk. Folpackba csomagolva hűtőben pihentetjük egy órán át.

Addig lereszeljük az almát, és ízesítjük ízlésünknek megfelelően. Annak érdekében, hogy majd sütés közben az alma leve ne áztassa el a tésztát, többféle trükköt is alkalmazhatunk, megszórhatjuk összetört dióval, vagy keksszel, én most mandulás csókot törtöm össze mozsárban, kimondottan finom ízt adott még pluszban a süteményhez.

A tésztát kinyújtottam vékonyra, majd sodrófa segítségével beleemeltem a pitetálba. A szélét elnyomkodtam, a felesleget levágtam, majd az újra összegyúrtam, és azt nyújtottam ki a tetejére. A mandulás csókot elszórtam a tésztán, rá került a reszelt alma, majd egy új tészta réteg a pite tetejére. A közepébe bevágásokat metszettem, ahol tud távozni a gőz, én sajnos nem ismerem a párhuzamos vonalakat :D szóval nem lett tökéletes :D Ismét lenyomkodtam a széleket, és mehetett is a sütőbe 170 fokra 35-40 percre. (Sütő függő, tartsuk szemmel fél óra után.)

Ízlés szerint tálalás előtt megszórhatjuk porcukorral. Majd langyosan tálaljuk, akkor már szépen szeletelhető.

alma5_1.PNG

Mindenkinek jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

alma8.PNG

A kerámiákat a 57_5_1037_06907afc2504a2bb3a3b7a8d73bead09_17919c_701.jpgbiztosította. (http://patakikeramia.hu/)

Köszönet a fotókért Czeglédi Eszternek.

Értesüljetek elsőként mindenről, kedveljétek a Bake your smile facebook oldalát:
https://www.facebook.com/bakeyoursmileblog

alma6_1.PNG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr3813821818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása