A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Cheddar sajtos kenyér

Kívül-belül sajtos :)

2017. március 07. - bakeyoursmile

img_6759.PNG

Ezt különleges, de könnyen és hamar elkészíthető receptet Martha Stewart oldalán találtam. A két legfontosabb alkotóeleme a sok sajt és az író, melyek közül az utóbbit elég nehezen tudtam beszerezni. Elméletileg - és a webshop szerint is - lehet kapni írót a két legnagyobb hiperben, gyakorlatilag én nem találtam, úgyhogy Apukám hozta Ausztriából. Viszont nagyon rákaptam, mert nagyon jó textúrát adott a tésztának, még másnap sem volt száraz a kenyér, úgyhogy több írós receptet is ki fogok próbálni a jövőben. Illetve, mivel amerikai receptről van szó, és ott előszeretettel mérnek mindent csészében (1 cup) ezért beszereztem egy ilyen mindent tudó mérőedény készletetet is, a fenti képen az a fekete az, amelyikben minden féle méret van, még 1/2 cup is, nehogy fejben osztani kelljen :D

img_6757.PNG

Hozzávalók:

4 evőkanál vaj (nem sózott, olvasztott, majd langyosra hűtött) (plusz egy kevés a formához)

2 és fél csésze liszt (plusz egy kevés a formához)

2 és fél teáskanál sütőpor

1 teáskanál só

fél teáskanál szódabikarbóna

20 dkg reszelt cheddar sajt (plusz egy kevés a tetejére)

2 nagyobb, szobahőmérsékletű tojás

1 csésze szobahőmérsékletű író

img_6756.PNG

Először a vajat olvasztjuk meg, hogy legyen ideje visszahűlni. Utána a sütőt előmelegítjük 170 fokra és előkészítjük a gyümölcskenyér formát, kivajazzuk, majd kilisztezzük.

Összekeverjük a lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát és a reszelt sajtot, majd félre tesszük. Egy másik keverőtálban elkeverjük a langyosra hűlt vajat a tojással és az íróval. Miután egynemű állagot kaptunk, hozzákeverjük a lisztes sajtos keveréket, majd jól összevegyítjük. Végezetül átöntjük az előkészített formába egyenletesen. Némi reszelt sajttal meghintjük a tetejét, és már mehet is az előmelegített sütőbe. Nekem légkeverés mellett nagyjából 35 perc alatt kívül ropogósra, belül puhára sült. Vártam pár percet mielőtt kivettem a kenyeret a formából, utána miután langyosra hűlt a kenyér (igen, nagyon nehéz megállni) gyönyörűen és könnyen szeletelhetővé válik.

Egy kis vaj a tetejére és máris a sajt mennyországban érezhetjük magunkat! :)

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

img_6758.PNG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr2512320041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása