A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Levendulás keksz

2017. június 16. - bakeyoursmile

img_0764.PNG

Kezeket fel, ki szereti a levendulát? Szerintem ezzel nem vagyok egyedül! :) Egy levendulás kekszet hoztam nektek, amit egy kedves barátommal készítettem.

2 evőkanál levendula
20 dkg vaj
10 dkg porcukor
2 teáskanál vanília kivonat
30 dkg liszt
2 tk sütőpor
1 (bio) citrom reszelt héja

img_0758.PNG

Elsőként keverjük ki a cukrot a puha vajjal - robotgéppel a legegyszerűbb, majd hozzáadjuk a lisztet, a porcukrot, a vaníliás cukrot, a levendulavirágot, a sütőport és végül a vanília kivonatot. (Apropó levendula virág, mivel nekem elég kevés friss levendulám volt otthon, adtam hozzá szárítottat is, úgyhogy ha valakinek az van otthon, akkor ne szomorkodjon, morzsolja bele :) )

img_0759.PNG

A tésztát folpackba csomagoltam és ment pihenni a fagyasztóba 15 percre.

Az idő leteltével kis gombócokat formázunk, majd a szokott módon, porcukorba mártott pohárral kekszformára lapítjuk a gömböcöket - én lapítás előtt még adtam hozzá egy kis levendulát, hogy legyen díszítésként a tetején, amiket sütőpapírral bélelt tepsire teszünk. Előmelegített, 170 fokos sütőben nagyjából 10 perc alatt aranyszínűre sülnek a kekszek.

img_0762.PNG

Különleges ízvilágú kekszek készültek, melyek ajándéknak is kitűnők:

img_0765.PNG

Jó sütést és jó étvágyat kívánok!

Szabina

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr8312599011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása