A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Rozs(os) kenyér dagasztás nélkül

Mindennapi kenyerünket add meg nekünk ma!

2016. szeptember 11. - bakeyoursmile

img_3075.PNG

Folyamatosan keresgélek és tesztelek kenyér és kifli/zsömle recepteket, a cél az, hogy olyan kenyeret egyek, amiben tudom hogy mi van, és persze finom is! :)
Ezt a szuper receptet a Rántott hús wokban oldalán találtam, és tényleg jó szívvel tudom ajánlani mindenkinek aki kevés munkával szeretne finom, ropogós héjú kenyeret tenni az asztalra.
Este 10 perces munkával, másnap reggel szintén 10 percnyi nettó munkával és 45 perc sütéssel friss, finom, meleg kenyeret tálalhatunk reggelire. Hétvégén mindenképp érdemes kipróbálni :)

Hozzávalók: (2 kisebb cipóhoz)
250 gramm rozsliszt (én világosat használtam)
125 gramm fehérliszt
125 gramm rétesliszt
4 dl langyos víz
2 teáskanál só
1 kávéskanál cukor
2,5 dkg élesztő (fél csomag)

Egy tálba szitáljuk össze a liszteket, majd keverjük el jól a két teáskanál sóval. 1 dl langyos, cukros vízbe morzsoljuk bele az élesztőt, majd adjunk hozzá két evőkanál lisztkeveréket, keverjük el és hagyjuk érni 10 percig.

img_3078.PNG

Ha letelt a 10 perc adjuk a lisztkeverékhez a felfutott élesztős folyadékot és öntsük hozzá a maradék 3 dl vizet. Keverjük össze jól (kézzel vagy robotgép dagasztó fejével), tényleg nem kell dagasztani. Kissé híg, ragacsos tésztát kapunk. Fedjük le konyharuhával és tegyük huzatmentes meleg helyre. Én kipróbáltam a Rántott hús wokban oldalán írt tippet, miszerint egy bögre vizet melegítettem a mikróban, majd a bögre helyére betettem a tiszta konyharuhával lefedett edényt, így kapott valamennyi párát, amivel még jobb környezetet teremtettem a keléshez. (A mikrót természetesen már nem kapcsoltam be, csak szekrényként használtam:) Érdemes minimum 8 órát pihentetni, de bátran lehet többet is. :)

img_3076.PNG

Miután a tésztával együtt nyugovóra tértünk, másnap reggel jöhet a legfontosabb rész!
A sütőt melegítsük elő 250 fokra, és tegyük bele a sütőformát. (Én gyümölcskenyér formát használtam) Nagyjából 10 perc amíg teljesen felforrósodik a sütő -ez persze tűzhelyfüggő.
Egy lisztezett munkafelületre borítjuk a szépen megkelt tésztát. Fontos hogy jól lisztezzük, mert nagyon ragacsos a tészta. Válasszuk két felé a tésztát, készítsünk két cipót belőle. Kicsit meggyúrtam, majd ellapogattam a tésztát, és úgy hajtogattam, mintha leveles tésztát készítenék, először a jobb oldali harmadát a közepére hajtottam, aztán erre hajtottam rá a bal oldali harmadát, utána pedig az előző hajtásra merőlegesen még egyszer félbe hajtottam. A tetejét meghintettem frissen őrölt borssal és sóval. Alaposan beliszteztem minden oldalát (ez azért fontos mert szigeteli a tésztát, így nem szárad ki). A sütőből kivettem a formát, beletetettem a cipót, és egy nagyobb tepsivel lefedve sütöttem 250 fokon 30 percig. 30 perc elteltével levettem a tepsit a tetejéről és anélkül sütöttem további 15 percig.

img_3074.PNG
A kenyér belezete finom és puha lett, míg a héja ropogós, ahogy annak lennie kell. Bónusz, hogy az egész lakást belengi a finom kenyér illat! :)
Könnyű és finom recept, érdemes mindenkinek kipróbálni aki kedvet kapott hozzá!

Jó sütést és jó étvágyat kívánok! :)

Szabina

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr9011694511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása