A főzés (sütés) könnyű fejet, nyitott lelket és meleg szívet kíván. (Paul Gauguin)

Bake your smile

Birsalmás-vaníliás pite

Birsalma szerelmem, légy az enyém!

2016. október 16. - bakeyoursmile

img_3845.png

Az előző, birsalma ivóleves bejegyzésemben már áradoztam arról, hogy mennyire szeretem a birsalmát, illetve leírtam az egészségünkre gyakorolt jótékony hatását is. Nos ez a lelkesedésem azóta is töretlen, illetve még mindig javában tart a birsalma szezon, ezért arra gondoltam, hogy ezt a rajongásomat pite formába öntöm.

A végeredmény egy finom krémes, gyümölcsös pite lesz.

Hozzávalók:

A tésztához:
40 dkg finomliszt
12,5 dkg cukor
2 db tojás
20 dkg vaj
1 tk sütőpor
1 csipet só
1 (bio) citrom reszelt héja

A töltelékhez
1,5 kg birsalma
1 citrom leve
12,5 dkg cukor
4,5 dl 100%-os almalé
2 csomag vaníliás pudingpor

Összegyúrjuk a pite tészta hozzávalóit, majd folpack-ba csomagolva, legalább 30 percig hűtőben pihentetjük. (Nekem magas falú volt a pitetálam ezért a fenti mennyiség másfélszeresét használtam, egy átlagos pitetálhoz megfelel a fenti lista)

Amíg a tésztánk pihen, mi nem vagyunk restek, elkészítjük a tölteléket: meghámozzuk a birsalmákat, felkockázzuk, majd leöntjük az egy citrom levével. A cukrot karamellizáljuk, majd hozzáadjuk a birsalma kockákat, felöntjük 3 dl almalével, és lefedve 5-6 percig pároljuk. A két tasak pudingport elkeverjük a maradék 1,5 dl almalével és hozzáadjuk az aranyló karamellben úszó birsalmákhoz. Óvatosan kevergetve főzzük együtt még további egy percig.

A tölteléket félretesszük hűlni. Jöhet a tészta! A tészta kétharmadát levágjuk, lisztezett munkafelületen kinyújtjuk. Beemeljük a pite formába, és sütőpapír és egy kiló szárazbab segítségével vakon sütjük kerek 10 percig 180 fokon. (Erről itt olvashattok.)

img_3847.PNG

10 perc leteltével kivesszük a sütőből, eltávolítjuk a "súlyt", és belehalmozzuk a tölteléket, majd elegyengetjük. Én a maradék tésztából derelyevágóval rácsokat készítettem, de lényegében a képzelet szabhat csak határt a pite díszítésnek :) (Ha lefedjük teljesen tésztával a tetejét, akkor szurkáljuk meg villával, hogy a gőz távozhasson.)

Nem kentem le tojással, szerintem nem szükséges, de aki szeretné, ennél a fázisnál megteheti.

190 fokon sütjük a pitét 30-40 percig (ez természetesen sütő függő.)

img_3846.PNG

Ha kihűlt, csodaszépen lehet szeletelni.

Jó étvágyat, jó sütést kívánok.

Szabina

Ha tetszett a bejegyzés kövessetek facebookon és pinteresten is! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bakeyoursmile.blog.hu/api/trackback/id/tr1311812455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása